Studiu: sistemele de îngrijire oncologică trebuie să fie mai centrate pe pacient

Înțelegerea experiențelor pacienților devine din ce în ce mai importantă în evaluarea calității îngrijirii oncologice.

O analiză recentă a reunit și analizat 54 de studii din Marea Britanie, SUA și Canada. Constatările evidențiază numeroși factori care au fost legați de o experiență mai proastă a pacienților, arătând cum este posibil ca îngrijirea oncologică să nu răspundă nevoilor tuturor pacienților.

Rezultatele, publicate în eClinicalMedicine, au făcut parte din cercetările efectuate de dr. Saleh Alessy, cercetător asociat invitat în domeniul epidemiologiei cancerului la Centrul pentru cancer, societate și sănătate publică de la King's College din Londra. Măsurarea și înțelegerea experiențelor pacienților a devenit recent importantă în evaluarea calității îngrijirii oncologice, dar factorii individuali și sociali care modelează experiențele au fost slab înțeleși. Dr. Saleh Alessy și Dr. Elizabeth Davies au încercat să abordeze această lacună, analizând lucrările care au explorat experiențele pacienților în îngrijirea pacienților cu cancer. Revizuirea lor sistematică a inclus 54 de studii care au folosit date de sondaj din Marea Britanie, Canada sau SUA. Analizându-și rezultatele, autorii au identificat mai mulți factori care au fost asociați cu o experiență mai proastă a pacienților, inclusiv, dar fără a se limita la: pacienți proveniți dintr-o minoritate etnică,  pacienți cu un nivel socio-economic mai scăzut și pacienți care gestionează în prezent alte afecțiuni mentale sau fizice.

Pacienții care primesc un prognostic slab pentru cancerul lor sau pacienții cu orice tip de cancer care au accesat tratamentul prin intermediul asistenței de urgență au raportat, de asemenea, în mod constant o experiență mai proastă pentru îngrijirea cancerului. Aceste constatări, observate în toate cele trei țări, arată că îmbunătățirile aduse în ceea ce privește îngrijirea pacienților nu au fost resimțite în mod proporțional, iar nevoile multor pacienți din medii vulnerabile nu sunt încă satisfăcute.

"Experiența pacienților este o măsură importantă a modului în care îngrijirea oncologică este centrată pe pacient. Acest studiu de amploare poate ajuta factorii de decizie politică să îmbunătățească eforturile menite să ofere experiențe mai bune de îngrijire centrată pe pacient", a declarat dr. Saleh Alessy.

Pe măsură ce importanța experiențelor pacienților continuă să crească în domeniul îngrijirii cancerului, factorii de decizie politică vor trebui să identifice domeniile de îmbunătățire. Aceste noi rezultate evidențiază necesitatea de a dezvolta sisteme de îngrijire a cancerului care să fie mai bine adaptate la persoanele și la trecutul lor specific, la diferitele prognosticuri și la diferitele căi pe care le parcurg pe parcursul îngrijirii lor.

Sursa: https://medicalxpress.com/news/2022-04-cancer-patient-centered.html

Proiect realizat cu sprijinul

Proiectul este derulat de grupul de Oncologie din cadrul ARPIM și companiile membre ARPIM, alături de revista Politici de Sănătate
DISCLAIMER Medical: Informațiile de pe platformă sunt furnizate numai pentru informații generale. Nu trebuie privite ca un sfat medical și nu trebuie să reprezinte un înlocuitor al consultării profesionale cu un furnizor de asistență medicală calificat și familiarizat cu nevoile dumneavoastră medicale individuale.
Termeni și condițiiPolitica de confidențialitate
Toate drepturile rezervate - Asociația Română a Producătorilor Internaționali de Medicamente